Revenue Μanagement Ξενοδοχείων

Revenue Μanagement ή Yield Management είναι η διαδικασία δυναμικής τιμολόγησης και πώλησης μιας περιορισμένης ποσόστητας αγαθών ή υπηρεσιών, όπως π.χ. τα δωμάτια ενός ξενοδοχείου ή οι θέσεις μιας πτήσης με στόχο την μεγιστοποίηση του κέρδους. Το επιτυχές Yield Management εστιάζει στην τιμολόγηση με κριτήρια την χρονική στιγμή της πώλησης, τον ανταγωνισμό και την επικοινωνία στο κατάλληλο κοινό των δυνητικών πελατών.

Η βασική αρχή του Revenue Management στήριζεται στο νόμο της προσφοράς και της ζήτησης: Η τιμή ανεβαίνει όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση ή τα απόθεμα είναι χαμηλά και η τιμή πέφτει όταν η ζήτηση είναι μειωμένη ή είναι μεγάλα τα αποθέματα. Για παράδειγμα ένας πελάτης που προγραμματίζει πολύ νωρίς ή έχει ευελιξία στις ημερομηνίες αγοράς μπορεί να πετύχει αγορά στην πλέον χαμηλή τιμή τόσο ενός αεροπορικού εισητηρίου όσο κι ενός δωματίου ξενοδοχείου.

Πολλά ξενοδοχεία αξιολογούν την απόδοσή τους με βάση τα ποσοστά πληρότητας χωρίς όμως να είναι αυτός ο ιδανικός δείκτης αξιολόγησης. Ενας άλλος τρόπος αξιολόγησης είναι με βάση το REVPAR (Revenue Per Available Room). Είναι ο δείκτης που υπολογίζεται εάν διαιρέσουμε τα συνολικά έσοδα με το σύνολο των δωματίων του ξενοδοχείου. Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο που κάνει τζίρο για μια βραδιά 8.000€  από 85 δωμάτια με σύνολο όμως 100 δωματίων έχει REVPAR 80€ (8.000/100).

Η δουλειά του Yield Manager είναι να μεγιστοποιήσει το REVPAR πουλώντας στους σωστούς πελάτες, στην σωστή τιμή την κατάλληλη στιγμή. Πως θα το πετύχει αυτό;

Το πλέον σημαντικό είναι να θέσει η επιχείρηση στόχους!

Το δεύτερο πιο σημαντικό είναι να κατανοήσει η διεύθυνση τι υπηρεσίες / προϊόν διαθέτει, γιατί αυτό θα την οδηγήσει στην κατανόηση του τι περιμένουν ή αναζητούν οι πελάτες που επισκέπτονται ή θα επισκεφθούν το ξενοδοχείο και γιατί επιλέγουν το συγκεκριμένο ξενοδοχείο σε σχέση με κάποιο άλλο.

Επίσης σημαντικό είναι η δυνατότητα μέτρησης / στοχοποίησης της αναλογίας τζίρου που θα προέρχεται από groups και πωλήσεις μέσω tour operators σε σύγκριση με τον τζίρο που γίνεται από μεμονωμένους πελάτες. Για παράδειγμα σε ένα ξενοδοχείο όπου η αξιολόγηση γίνεται μόνο με βάση την πληρότητα θα προτιμηθεί η πώληση σε groups αλλά αυτό τελικά μπορεί να είναι σε βάρος του συνολικού τζίρου που θα μπορούσε να είναι αυξημένος εάν υπήρχε η δυνατότητα πώλησης σε μεμονωμένους οι οποίοι συνήθως πληρώνουν υψηλότερες τιμές.

Ο Yield Manager πρέπει να υπολογίσει και να σταθμίσει όλα τα παραπάνω και τελικά να βρίσκει τις σωστές τιμές πώλησης  ανάλογα με το πώς εξελίσσεται η πληρότητα και η ζήτηση. Θα πρέπει δε να επικοινωνεί τους λόγους που τον οδήγησαν στον καθορισμό των τιμών ώστε όχι μόνο οι μέτοχοι αλλά και οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου να γνωρίζουν και να μπορούν κι αυτοί με την σειρά τους να επικοινωνήσουν με τους πελάτες που πολύ συχνά ρωτούν και πρέπει να μένουν ικανοποιημένοι με τις απαντήσεις που θα πάρουν.

Η εταιρεία μας διαθέτει και τις εφαρμογές και την τεχνογνωσία για να πετύχετε:

  • Μεγιστοποίηση του REVPAR
  • Ελαχιστοποίηση της απόκλισης από τους στόχους σας
  • Αξιόλογη μείωση του χρόνου απασχόλησης του προσωπικού  που σημαίνει και μείωση του μισθολογικού κόστους

Εμείς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να παρακολουθήσετε τις τιμές του ανταγωνισμού, να επιλέξετε την σωστη τιμή για την σωστή στιγμή, να διανέμετε τις επιλεγμένες τιμές αυτόματα στα κανάλια πώλησης και να επικοινωνήσετε έγκαιρα και αποτελεσματικά τις τιμές αυτές ώστε να γίνουν και πωλήσεις.

Επικοινωνείστε μαζί μας σήμερα όποιο κι αν είναι το μέγεθος του ξενοδοχείου σας και τα συστήματα και οι εφαρμογές που χρησιμοποιείτε.